TRAVELLINKS REJSEBETINGELSER

Generelle rejsevilkår – for alle vores rejser

For de i den købte rejse deltagende luftfartsselskab(er) optræder Travellink som agent - dvs. at det er luftfartsselskabet(erne), der alene er ansvarlig for den korrekte gennemførsel af transportaftalen. Dette/disse selskabs(ers) transportbetingelser og ansvarsbegrænsninger er derfor gældende.

Du skal være fyldt 18 år for at booke hos Travellink. Travellink har ikke ansvaret for rejsende under 18 år, der rejser alene, vi henviser i disse tilfælde direkte til flyselskabet/hotellet.

Vær opmærksom på, at visse hoteller ikke accepterer gæster som er under 25 år. Det er kundens ansvar at kontrollere dette med hotellet inden bookingen.

Den rejsende skal kontrollere, at navnet i bookingen er stavet på samme måde som i passet.

Den rejsende er ansvarlig for, at den oplyste e-mail-adresse er korrekt og skal omgående kontakte Travellink, hvis bookingbekræftelsen ikke kommer, når bookingen er foretaget. Book ikke en ny rejse uden først at kontakte Travellink ved udebleven bekræftelse.

Ved booking på Travellink sker al ordinær korrespondance via e-mail. Den rejsende er ansvarlig for at kontrollere flytider og eventuelle tidstabelændringer for både ud- og hjemrejsen.

Travellink tager forbehold for tekniske problemer og prisfejl, der ligger uden for vores kontrol samt retten til at kontakte rejsende om eventuelle ændringer af foretaget booking inden for 24 timer på hverdage. Hvis beløbet er debiteret, kan det tage op til 5 bankdage, inden det er ført tilbage på kontoen. Bemærk, at dette er bankens regler og ikke noget, som vi kan påvirke.

Travellink følger flyselskabernes/hotellernes/togselskabernes bookingregler. Ved booking udstedes billetterne med det samme. Flybilletter leveres elektronisk. Det betyder, at du ikke får nogen papirbillet fra os, men checker ind ved hjælp af dit bookingnummer og pas.

Den købte flybillet skal anvendes på de strækninger og i den rækkefølge, der angives på billetten. Hvis flybilletten er en tur/retur-billet, kan man ikke nøjes med at benytte returrejsen. Flyselskabet har ret til at annullere hele billetten, hvis den rejsende ikke benytter den første strækning.

Det er ikke muligt at foretage booking for et endnu ufødt barn. Du kan ikke foretage en booking og opgive f.eks. "baby" som navn, eftersom navnet skal opgives korrekt og i overensstemmelse med passet ved bestilling.

Hvis du som rejsende har en dobbeltbooking, kan flyselskabet annullere rejserne. Det gælder også, hvis bookingerne er foretaget hos forskellige rejsebureauer. Med dobbeltbooking menes to eller flere bookinger for den samme rejsende, som er booket med det samme flyselskab. Vi tager ikke noget ansvar for annulleringer, som flyselskaber foretager, hvis de opfatter det som en dobbeltbooking.

Som rejsende er du forpligtet til og har ansvaret for at have gyldigt pas, visum, transitvisum og andre eventuelle påkrævede dokumenter samt nødvendige vaccinationer. Mange lande kræver, at passet er gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemrejsedato. Visumreglerne ændres hele tiden, så selvom du har rejst til landet før og ikke har haft behov for visum, er det klogt at kontrollere det igen.

Fortrydelsesret
I henhold til fjernsalgsloven er der ingen fortrydelsesret på rejser.

Travellinks ansvar for rejsens gennemførelse
Travellink formidler produkter fra forskellige leverandører og har derfor ikke noget ansvar for hændelser, der har med rejsens gennemførelse at gøre. Eksempler på dette er mistet bagage, bagage der ikke indgår i rejsens pris, aflyste afgange og tidstabelændringer. Dette er flyselskabernes/togselskabernes ansvar, og man bør derfor rette eventuelle klager direkte til det ansvarlige flyselskab eller togselskab. Mistet eller beskadiget bagage skal altid straks anmeldes til det ansvarlige flyselskab eller togselskab.

Reklamationer
Hvis der under rejsen skulle opstå fejl, som kan give anledning til reklamationer skal Travellink kontaktes straks. Hvis Travellink har lukket, og du har en reklamation vedrørende hotellet, skal du ringe direkte til vores hotel jour. Du finder nummeret på bekræftelsen.

Hvis du modtager erstatning eller kompensation af leverandøren under rejsen, eller hvis vi ikke er blevet kontaktet under rejsens forløb, bortfalder retten til efterfølgende erstatning.

Reklamation skal ske via vores hjemmeside (under kontakt os). Angiv bookingreference og en udførlig beskrivelse af problemet. Vedhæft eventuelle fotografier eller kvitteringer til reklamationen. For at reklamationen skal kunne behandles, skal den være os i hænde senest en måned efter rejsens afslutning.

Rejsegaranti
Travellink har stillet rejsegaranti til Rejsegarantifonden. Rejsegarantien gælder kun ved køb af fly- eller togbillet sammen med hotel i den samme bekræftelse. Rejsegarantien gælder ikke, hvis der kun købes en flybillet.

FLY – særlige vilkår ved booking af flyrejse alene
Vores priser inkluderer alle skatter og afgifter, ud over disse kan følgende omkostninger tilkomme.

  • Lokale lufthavnsskatter (f.eks. i Thailand).

• Lokal transport mellem lufthavne ved ændring af lufthavn (f.eks. i New York, Paris og London).

• Bemærk, at visse flyselskaber opkræver et gebyr for indcheckning i lufthavnen. Vi anbefaler derfor indcheckning online via flyselskabernes hjemmeside.

Regler for transport
Det er den rejsendes ansvar at gøre sig bekendt med de regler for transport, såkaldte "conditions of carriage for passengers and bagage", som de enkelte flyselskaber gør tilgængelige.

Bagage
Det er den rejsendes ansvar at gøre sig bekendt med regler og vilkår for bagage på det fly eller det tog, man skal rejse med samt at booke evt. specialbagage (f.eks. golfbag) separat Bemærk, at der tilkommer en ekstra afgift, samt at der ikke er nogen garanti for, at der kan medbringes specialbagage.

Afbestilling og ændring
Flyselskabernes vilkår gælder for alle afbestillinger eller ændringer af flybilletter. Uafhængig af flyselskabets regler har Travellink ret til ud over flyselskabets omkostninger at tage et honorar i henhold til prislisten.

Vi anbefaler, at du køber vores afbestillingsforsikring, som gælder ved f.eks. akut sygdom eller dødsfald.

Afbestilling eller ændring af rejse skal altid ske via telefon. Hvis Travellink har lukket, og afrejse er inden for 24 timer, skal du altid kontakte flyselskabet direkte for at afbestille samt meddele Travellink det via e-mail.

Ombookingsbar billet
Ifølge flyselskabernes regler, er det ikke muligt at ombooke eller få pengene tilbage for flybilletter. Ved at tegne Travellinks produkt Ombookingsbar billet, kan du ombooke uanset flyselskabets regler.
Ombookingsbar billet er Travellinks egen tjeneste og behøver ikke betyde, at flybilletterne kan ombookes hos flyselskabet. Al ombooking med ombookingproduktet skal derfor ske via vores kundeservice. Servicen er personlig og kan ikke overdrages.
Servicen skal tegnes og betales samtidig med, at rejsen bookes og kan ikke tilføjes efterfølgende. Ved ombooking skal den rejsende kontakte Travellinks kundeservice via telefon. Ombookingen skal ske i vores åbningstid og mindst 24 timer inden den oprindelige afrejse.
Ingen ombooking er afsluttet, før Travellink har bekræftet den via e-mail. Produktet tilbydes kun ved flybookinger.
Travellink har ikke ansvaret for udeblevne ombookinger, fordi rejsende ikke er kommet i kontakt med vores kundeservice. Ombookingsproduktet tillader ombooking af flyrejsen, såfremt der er plads, inden for samme prisniveau. Hvis der ikke er plads inden for samme prisniveau som den oprindelige billet, og det er muligt at foretage ændringer til en dyrere pris, står den rejsende selv for denne forskel samt evt. ekstra afgifter i forbindelse med ombookingen.
Ombookingen kan kun ske med samme flyselskab, som skulle hav udført den oprindelige transport.
Ombookingsbar billet:

  • Tillader ikke ændring af destination, hverken på ud- eller hjemrejsen.
  • Tillader ikke justering/ændring af navn.
  • Flystrækningerne skal anvendes i den rækkefølge, de oprindelig er booket.
  • Det er kun muligt at ombooke rejsen en gang. Når ændringen er bekræftet er produktet Ombookingsbar billet brugt.
  • Ombookingsproduktet tilbagebetales ikke, hvis rejsen afbookes.
  • Hvis ændringen medfører, at en af de rejsende ikke længere har ret til specialpris (f.eks. spædbarn), betaler den rejsende forskellen til den nye billet.
  • Travellink har ikke ansvar for information omkring visum, hvis rejsen forlænges.
  • Ved ombooking skal rejsen være afsluttet inden for et år fra bookingen.
  • Ved ombooking har Travellink ikke ansvaret for eventuelle tillægstjenester, som bagage og siddeplads tegnet direkte med flyselskabet.
  • Det er ikke tilladt at opgradere billetten til en højere klasse på samme afgang.
  • Det er ikke tilladt at ombooke billetten med en såkaldt "stop over".
  • Den nye rejse skal finde sted tidligst 24 timer fra det tidspunkt, hvor kundeservice kontaktes pr. telefon.
  • Travellink tager forbehold mod, at flyet kan være fuldt booket, hvilket betyder, at ombooking dermed ikke er mulig.


  • Ændret afgang/aflyst fly
    Det er den rejsendes ansvar regelmæssigt at kontrollere rejsetiderne frem til afrejse samt dagen inden hjemrejsen. Ved tidstabelændringer/aflyst fly sendes information om den nye tidstabel altid til den e-mail-adresse, der er angivet i bookingen.

    Travellink påtager sig ikke noget ansvar for e-mail, som af en eller anden årsag ikke når frem til modtageren f.eks. fordi det er blevet fanget af spamfilteret.

    Flyselskaberne tager ikke hensyn til eventuel påvirkning af transitfly, hvis denne rejse ikke er omfattet af den samme booking.
    Det er flyselskaberne, der har ansvaret for ændringer i flyveplanerne, og det er ikke noget Travellink kan stilles til ansvar for. I de tilfælde, hvor flyselskabet tillader afbestilling på grund af ændringer i flyveplanen, tilbagebetales billettens pris eksklusive et administrationsgebyr. Når et alternativ er angivet fra flyselskabet samme dag, som der er booket, og en frivillig ændring til andet alternativ ønskes af kunden, debiterer Travellink også et administrationsgebyr for dette.

    LOW COST – særlige vilkår

    Travellink sælger specifikke billetter med lavprisflyselskaber, som har specielle regler, de er markeret med ”Low Cost”. Når du booker en "Low Cost" på vores hjemmeside, videresender vi dine oplysninger til flyselskabet. Bookingen sker direkte mellem jer og flyselskabet. Når bookingen er afsluttet, sendes to bookingbekræftelser via e-mail, en fra flyselskabet og en fra Travellink. Bookingnummeret, du modtager fra flyselskabet, skal bruges ved indcheckning. I har ansvaret for, at alle bookingdetaljer er korrekte. Ved ændring eller afbestilling bedes du kontakte flyselskabet direkte og oplyse flyselskabets bookingnummer.

    Travellinks bookingafgift for lavprisfly bliver debiteret ved bookingen. Vi udsteder en bekræftelse til jer, der bekræfter jeres booking hos flyselskabet, og flyselskabet debiterer herefter jeres flyrejse inklusive skatter. De fleste lavprisflyselskaber debiterer booker en bookingafgift på op til 100 kroner pr. person. Oplysning om dette vil fremgå af flyselskabets bookingbekræftelse. Alle afgifter inklusive flyomkostninger kan være angivet og debiteres i en anden valuta (f.eks. GBP). Lavprisflyselskaber kan også opkræve ekstra gebyrer for indchecket bagage samt mad og drikkevarer om bord.

    FLY + HOTEL – særlige vilkår ve booking af Fly + Hotel
    Vores priser inkluderer alle skatter og afgifter, ud over disse kan følgende omkostninger tilkomme.

    • Lokale lufthavnsskatter (f.eks. i Thailand).
    • På visse hoteller tilkommer der en lokal skat

    • Lokal transport mellem lufthavne ved ændring af lufthavn (f.eks. i New York, Paris og London).

    • Bemærk, at visse flyselskaber opkræver et gebyr for indcheckning i lufthavnen. Vi anbefaler derfor indcheckning online via flyselskabernes hjemmeside.

    Regler for transport
    Det er den rejsendes ansvar at gøre sig bekendt med de regler for transport, såkaldte "conditions of carriage for passengers and bagage", som de enkelte flyselskaber gør tilgængelige.

    Bagage
    Det er den rejsendes ansvar at gøre sig bekendt med regler og vilkår for bagage på det fly eller det tog, man skal rejse med samt at booke evt. specialbagage (f.eks. golfbag) separat Bemærk, at der tilkommer en ekstra afgift, samt at der ikke er nogen garanti for, at der kan medbringes specialbagage.

    Hotelklassificering
    Klassificeringssystemet stemmer overens med det system, som vores leverandører har oprettet, og stemmer ikke nødvendigvis overens med det officielle klassificeringssystem.

    Afbestilling og ændringer

    Ved afbestilling eller ændringer gælder leverandørens (flyselskab/hotel) vilkår. Uafhængig af disse regler har Travellink ret til at tage et honorar i henhold til prislisten.

    Vi anbefaler, at du køber vores afbestillingsforsikring, som gælder ved f.eks. akut sygdom eller dødsfald.

    Afbestilling eller ændring af rejse skal altid ske via telefon. Hvis Travellink har lukket, og afrejse er inden for 24 timer, skal du altid kontakte flyselskabet/hotellet direkte for at afbestille samt meddele Travellink det via e-mail.

    Tidstabelændringer/aflyst fly
    Det er den rejsendes ansvar regelmæssigt at kontrollere rejsetiderne frem til afrejse samt dagen inden hjemrejsen. Ved tidstabelændringer/aflyst fly sendes information om den nye tidstabel altid til den e-mail-adresse, der er angivet i bookingen.

    Travellink påtager sig ikke noget ansvar for e-mail, som af en eller anden årsag ikke når frem til modtageren f.eks. fordi det er blevet fanget af spamfilteret.

    Flyselskaberne tager ikke hensyn til eventuel påvirkning af transitfly, hvis denne rejse ikke er omfattet af den samme booking.

    Indcheckning/udcheckning
    Medmindre andet er angivet, har de fleste af vores hoteller indcheckning frem til midnat. Indcheckning skal altid ske den dag, der er angivet som ankomstdag på din bekræftelse – ellers annulleres hotelopholdet uden mulighed for tilbagebetaling. Kontrollér også hotellets åbningstider, så der er åbent, når du ankommer. Det er dit ansvar at kontrollere hotellets åbningstider og at kontakte hotellet og underrette dem om eventuel ankomst uden for åbningstiderne.

    På afrejsedagen sker udcheckning i henhold til hotellets regler, i de tilfælde hvor afrejse sker sent, kan den rejsende tale med receptionen om at beholde værelset mod ekstra betaling.

    Det er ikke tilladt at bo flere personer på værelset end det antal, du har booket, uanset værelsestype.

    Vær opmærksom på, at visse hoteller ikke accepterer gæster som er under 25 år. Det er kundens ansvar at kontrollere dette med hotellet inden bookingen.

    Journummer
    Hvis der opstår problemer ved indcheckning på hotellet uden for vores ordinære åbningstider kan du kontakte vores hoteljour. Jouren behandler kun akutte sager. Du kan finde telefonnummeret på din bookingbekræftelse. Ved andre spørgsmål bedes du kontakte Travellink i vores ordinære åbningstider.

    Transfer
    Transfer til/fra hotellet indgår ikke.

    Fly + Hotel booking med "Low Cost"-fly
    Flyrejser med lavprisflyselskaber har specielle regler, de er markeret med "Low Cost". Når du booker Fly + Hotel med "Low Cost"-fly på vores hjemmeside, videresender vi dine oplysninger til flyselskabet. Flybookingen sker direkte mellem jer og flyselskabet. Når bookingen er afsluttet, sendes to bookingbekræftelser via e-mail, en fra flyselskabet og en fra Travellink. Det bookingnummer, du modtager fra flyselskabet, skal bruges ved indcheckning. I har ansvaret for, at alle bookingdetaljer er korrekte.

    Fly + Hotelbookinger med "Low Cost"-fly kan ikke ombookes eller refunderes.

    Ved ændret afgang/aflyst fly sendes information om den nye flyveplan direkte fra flyselskabet til den e-mail-adresse, der er angivet i bookingen. Det er den rejsendes ansvar regelmæssigt at kontrollere rejsetiderne frem til afrejse samt dagen inden hjemrejsen. Det er også den rejsendes ansvar at meddele Travellink de nye afgangstider, hvis de betyder ny dato for ud- og hjemrejse, da det betyder, at hotelopholdet også skal ændres.

    Travellink påtager sig ikke noget ansvar for e-mail, som af en eller anden årsag ikke når frem til modtageren f.eks. fordi det er blevet fanget af spamfilteret.
    Flyselskaberne tager ikke hensyn til eventuel påvirkning af transitfly, hvis denne rejse ikke er omfattet af den samme booking.

    Travellinks bookingafgift for lavprisfly bliver debiteret ved bookingen. Vi udsteder en bekræftelse til jer, der bekræfter jeres booking hos flyselskabet, og flyselskabet debiterer herefter jeres flyrejse inklusive skatter. De fleste lavprisflyselskaber debiterer en bookingafgift på op til 100 kroner pr. person. Oplysning om dette vil fremgå af flyselskabets bookingbekræftelse. Alle afgifter inklusive flyomkostninger kan være angivet og debiteres i en anden valuta (f.eks. GBP). Lavprisflyselskaber kan også opkræve ekstra gebyrer for indchecket bagage samt mad og drikkevarer om bord.

    HOTEL – særlige vilkår ved booking af hotel alene
    Hotelklassificering
    Klassificeringssystemet stemmer overens med det system, som vores leverandører har oprettet, og stemmer ikke nødvendigvis overens med det officielle klassificeringssystem.

    Afbestilling og ændringer

    Ved afbestilling eller ændring af hotellet gælder hotellets vilkår. Uafhængig af hotellets regler har Travellink ret til ud over hotellets omkostninger at tage et honorar i henhold til prislisten.

    Vi anbefaler, at du køber vores afbestillingsforsikring, som gælder ved f.eks. akut sygdom eller dødsfald.

    Afbestilling eller ændring af rejse skal altid ske via telefon. Hvis Travellink har lukket, og afrejse er inden for 24 timer, skal du altid kontakte flyselskabet direkte for at afbestille samt meddele Travellink det via e-mail.

    Indcheckning/udcheckning
    Medmindre andet er angivet, har de fleste af vores hoteller indcheckning frem til midnat. Indcheckning skal altid ske den dag, der er angivet som ankomstdag på din bekræftelse – ellers annulleres hotelopholdet uden mulighed for tilbagebetaling. Kontrollér også hotellets åbningstider, så der er åbent, når du ankommer. Det er dit ansvar at kontrollere hotellets åbningstider og at kontakte hotellet og underrette dem om eventuel ankomst uden for åbningstiderne.

    På afrejsedagen sker udcheckning i henhold til hotellets regler, i de tilfælde hvor afrejse sker sent, kan den rejsende tale med receptionen om at beholde værelset mod ekstra betaling.

    Det er ikke tilladt at bo flere personer på værelset end det antal, du har booket, uanset værelsestype.

    Vær opmærksom på, at visse hoteller ikke accepterer gæster som er under 25 år. Det er kundens ansvar at kontrollere dette med hotellet inden bookingen.

    Journummer
    Hvis der opstår problemer ved indcheckning på hotellet uden for vores ordinære åbningstider kan du kontakte vores hoteljour. Jouren behandler kun akutte sager. Du kan finde telefonnummeret på din bookingbekræftelse. Ved andre spørgsmål bedes du kontakte Travellink i vores ordinære åbningstider.

    Hotelskatter
    På visse hoteller tilkommer der en lokal skat, som betales af den rejsende på destinationen.

    TOG – Særlige vilkår ved booking af tog

    Regler for transport
    Det er den rejsendes ansvar at gøre sig bekendt med de regler for transport, såkaldte "conditions of carriage for passengers and bagage", som togselskabet gør tilgængelige.

    Bekræftelse
    Når du booker en togbillet, sendes der en bekræftelse via e-mail fra Travellink. På bekræftelsen finder du to forskellige reservationsnumre. Det ene anvendes ved kontakt med Travellink, og det andet er togselskabets eget bookingnummer, som anvendes ved ombordstigning. Vi anbefaler, at du medbringer både bekræftelse og billet på rejsen.

    Billet
    Billetten sendes som sms til din mobiltelefon senest 24 timer før afrejse. I de tilfælde, hvor togselskabet ikke kan tilbyde sms-billetter, gælder i stedet "E-billet til udskrift". Syv dage inden afrejse sender togselskabet billetten til din e-mail-adresse, så du kan printe den ud og tage den med på rejsen.

    Det er kundens ansvar at gemme sms'en eller den udskrevne e-billet under hele rejsen samt at kunden kan fremvise gyldig legitimation

    Mobilbillletter leveres kun til svenske og danske mobilabonnementer.

    Tidstabelændringer
    Ved tidstabelændringer sendes der information direkte fra togselskabet til den e-mail-adresse eller det mobiltelefonnummer, der blev angivet ved bookingen. Der findes også information på togselskabets eget website. Travellink har ikke noget ansvar for at give kunden besked om tidstabelændringer for tog.

    Afbestilling og ændring
    Togbilletter, der er købt hos Travellink, kan i henhold til leverandørens regler ikke ændres eller refunderes.



    GENERELLE BRUGERBETINGELSER
    Aftale om transport, tjeneste eller produkt indgås mellem brugeren og den respektive leverandør eller rejsearrangør. Travellink påtager sig under ingen omstændigheder noget ansvar for, at tredjemand (fx leverandør/flyselskab eller rejsearrangør) i overensstemmelse med aftalen udfører eller leverer de transporter, tjenester og produkter, som brugere køber.

    Som rejsende er du forpligtet til at have gyldigt pas, visum, transitvisum og andre eventuelle påkrævede dokumenter samt nødvendige vaccinationer. Mange lande kræver, at passet er gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemrejsedato. Visumreglerne ændres hele tiden, så selvom du har rejst til landet før uden at have behøvet et visum, er det en god ide at kontrollere det igen.

    Travellink tager under ingen omstændigheder ansvar for indirekte tab (deriblandt mindskning eller bortfald af produktion eller omsætning, tab som følge af, at transporten, tjenesten eller produktet ikke har kunnet udnyttes som tiltænkt, udebleven indkomst som følge af, at aftale med tredjemand er bortfaldet, ikke er blevet opfyldt korrekt eller ikke har kunnet indgås (eller erstatningskrav som følge deraf) eller lignende tab eller udebleven eller mindsket indtjening), som brugeren udsættes for som følge af brugen af websitet eller dets indhold.

    Brugerbetingelser
    Disse brugerbetingelser er gældende for al anvendelse af websitet og dets indhold. Travellink forbeholder sig retten til uden varsel at ændre brugerbetingelserne.

    Immaterielle rettigheder
    Alle immaterielle rettigheder (inklusive ophavsrettigheder, varemærkerettigheder og patenter) til websitet og dets indhold, herunder tekst, tal, priser, tidstabeller, billeder, profiler, grafer og figurer (herefter kaldet "Indholdet") tilhører Travellink eller Travellinks leverandører og samarbejdspartnere. Det er tilladt at downloade og udskrive kopier af skærmbilleder til egen brug i forbindelse med informationssøgning og bestilling. Det er ikke tilladt at anvende websitet og Indholdet i kommercielt øjemed, fx til varedistribution eller publicering, uden forudgående udtrykkelig godkendelse fra Travellink.

    Misbrug
    Websitet og Indholdet må ikke anvendes i spekulationsøjemed eller til at foretage falske eller bedrageriske bestillinger, uanset hvilket formål det måtte tjene. Misbrug af denne og anden art kan være ulovlig og vil eventuelt blive meldt til politiet. Derudover kan det medføre erstatningspligt. Travellink forbeholder sig retten til at forhindre, at brugere, som har misbrugt (eller som giver anledning til begrundet mistanke om at ville misbruge) websitet eller Indholdet, fremover får adgang til hele eller dele af websitet eller Indholdet.

    Adgangskode og lignende
    Det påhviler brugeren at holde adgangskoder, id og andre koder hemmelige og opbevare dem, så uvedkommende ikke kan få adgang til dem. Hvis brugerne har flere koder, der anvendes i forbindelse med websitet, skal disse opbevares hver for sig. Brugerne har selv ansvaret for de transaktioner, der gennemføres med brugerens koder. Tab af koder eller mistanke om, at uvedkommende har fået kendskab til koder, skal omgående meddeles til Travellink.

    Links
    Travellink påtager sig ikke noget ansvar for indhold, funktionalitet, materiale osv. på websites, som har linket til Travellinks website, eller som Travellinks website linker til.

    Ansvar
    Indholdet på websitet kan indeholde fejl eller være mangelfuldt på grund af tekniske årsager, stavefejl eller andre årsager. Travellink påtager sig intet ansvar for sådanne fejl eller mangler.

    Travellink garanterer ikke, at Indholdet kan anvendes til et vist formål, eller at det Indhold, som gøres tilgængeligt af tredjemand, er korrekt, opdateret eller fuldstændigt. Travellink garanterer ej heller for ejerskab eller ophavsret til indhold, som gøres tilgængeligt af tredjemand. Brugeren accepterer at holde Travelling skadesløs for konsekvenserne af brugerens ageren (eller mangel på samme) på baggrund af Indholdet.

    Travellink garanterer ikke, at websitet har en vis tilgængelighed eller visse svartider. Travellink fraskriver sig udtrykkeligt ethvert ansvar for såvel direkte som indirekte skader og tab, der opstår som følge af Indholdet (eller mangel på samme), eller på grund af at websitet ikke fungerer tilfredsstillende.

    For de i den købte rejse deltagende luftfartsselskab (er) optræder Travellink som agent - dvs. at det er luftfartsselskabet (erne), der alene er ansvarlig for den korrekte gennemførsel af transportaftalen. Dette/disse selskabs (ers) transportbetingelser og ansvarsbegrænsninger er derfor gældende.

    Travellinks ambition er, at al kommunikation skal være virusfri, men påtager sig intet ansvar for konsekvenser som følge af, at denne ambition ikke opfyldes.

    Indholdet gøres tilgængeligt "SOM DET FREMSTÅR".

    AFTALE OM TRANSPORT, TJENESTE ELLER PRODUKT INDGÅS MELLEM BRUGEREN OG DEN RESPEKTIVE LEVERANDØR ELLER REJSEARRANGØR. TRAVELLINK PÅTAGER SIG UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER NOGET ANSVAR FOR, AT TREDJEMAND (FX LEVERANDØR/FLYSELSKAB ELLER REJSEARRANGØR) I OVERENSSTEMMELSE MED AFTALEN UDFØRER ELLER LEVERER DE TRANSPORTER, TJENESTER OG PRODUKTER, SOM BRUGERE KØBER.

    TRAVELLINK TAGER UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER ANSVAR FOR INDIREKTE TAB (DERIBLANDT MINDSKNING ELLER BORTFALD AF PRODUKTION ELLER OMSÆTNING, TAB SOM FØLGE AF, AT TRANSPORTEN, TJENESTEN ELLER PRODUKTET IKKE HAR KUNNET UDNYTTES SOM TILTÆNKT, UDEBLEVEN INDKOMST SOM FØLGE AF, AT AFTALE MED TREDJEMAND ER BORTFALDET, IKKE ER BLEVET OPFYLDT KORREKT ELLER IKKE HAR KUNNET INDGÅS (ELLER ERSTATNINGSKRAV SOM FØLGE DERAF) ELLER LIGNENDE TAB ELLER UDEBLEVEN ELLER MINDSKET INDTJENING), SOM BRUGEREN UDSÆTTES FOR SOM FØLGE AF BRUGEN AF WEBSITET ELLER DETS INDHOLD.

    Hvis Travellink i sidste ende findes erstatningspligtig, skal erstatningspligten aldrig overstige ét (1) prisbasisbeløb.

    Værneting
    Ved tvist i forbindelse med anvendelse af websitet eller Indholdet skal svensk lov tillempes uden hensyntagen til regler for lovvalg.

    OBS! Tvister og øvrige betingelser for den transport, det produkt eller den tjeneste, som anvenderen har købt, er underlagt den aftale, som brugeren indgår med den respektive leverandør eller rejsearrangør.

    PERSONOPLYSNINGER

    Travellink AB er ansvarlig for personlige oplysninger.
    Travellink følger persondataloven (1998:204). Med personoplysninger menes al information, der lagres om dig og dine medrejsende, fx navn, e-mail-adresse, fødselsdato og adresse.
    Hvis du registrerer personoplysninger om medrejsende, er du over for Travellink ansvarlig for, at de medrejsende har givet deres samtykke til registreringen, og at personoplysningerne behandles i overensstemmelse med disse vilkår.

    Brug af personoplysninger
    Hvis du er over 18 år, kan du booke rejser via Travellink.
    I forbindelse med din bestilling afgiver du personoplysninger til Travellink. Disse anvendes til at informere om, gennemføre, følge op på, administrere og opkræve betaling for din bestilling og udførelse af bestilling (f.eks rejsen eller ophold). I forbindelse med dette kan personoplysninger blive videregivet til organisationer, virksomheder og myndigheder i og uden for EU og EØS, fx det flyselskab eller hotel, du har booket.
    Personoplysninger kan blive samkørt med andre Travellink-registre i forbindelse med opdateringer.
    Vi bruger kun dine personoplysninger til markedsføring, hvis du har givet specifikt samtykke til dette.
    Travellink indgår i koncernen. Travellink forbeholder sig retten til frit at videregive personoplysninger, hvis Travellink eller dens ejere opkøbes af andre.
    Travellink arbejder aktivt for at forebygge misbrug og tab af personoplysninger.

    Ændringer og rettelser af personoplysninger
    Du kan når som helst ændre eller rette dine personoplysninger ved at kontakte Travellink. Du har desuden har ret til ved skriftlig henvendelse én gang om året at få information om, hvilke personoplysninger om dig, der er blevet behandlet.

    Persondataansvarlig
    Den persondataansvarlige er Erik Wikander, Travellink AB, Box 1108, 172 22 Sundbyberg, Sverige, organisationsnummer 556596-2650, tlf.: +46 8 562 060 00, erik.wikander@odigeo.com

    Udskriv